perfecthorses

Alla inlägg under januari 2012

Av perfecthorses - 28 januari 2012 17:38

Kom precis hem. Har varit ute och ridit Frida nu en sväng och jag kan säga att hon va rätt pigg idag :) Men det gick jättebra. Vi gick inte så långt men det va myigt ändå. Har tyvärr inga bilder för måste tömma kameran innan jag kan använda den igen...

Men jag bjuder på en gammal bild på Frosti istället

 

Kram :)


Av perfecthorses - 23 januari 2012 19:59

Igår red jag ut en sväng på Frida barbacka. Det va super mysigt men lite kallt. Efter en bit hoppade jag av och ledde henne för det va rätt halt där och då blev hon as pigg och började små springa och hoppade till för allt möjligt. Sen hoppade jag upp igen och vände hem igen. När jag kom tillbaka borstade jag henne igen och gosade lite och sen mockade jag :)

 

Kram Cassandra :)   

Av perfecthorses - 21 januari 2012 18:56

Jag har jätte svårt för att ge mig själv beröm men jag är nog bra på att hålla ordning i stallet. På mitt rum är det stökigt och jag orkar inte riktigt städa men stallet kan jag inte lämna om det är alldeles för stökigt ;)

Kram Cassandra :)


Av perfecthorses - 21 januari 2012 18:21

Hej,jag va aldrig i stallet idag för jag mådde så dåligt imorse:( Men jag och mamma va nere hos Frida förut och då borstade vi henne först och sen tog vi en promenad. Sen mockade vi också och såklart började det snöa. Usch jag vill att det ska bli vår nu.

Kram så länge

                  /Cassandra


Av perfecthorses - 20 januari 2012 22:47

Hej,jag vet att det har varit dålig uppdatering ett tag nu men jag har magkatarr så har inte orkat sitta vid datorn men ska försöka göra några inlägg imon :) Imon ska jag till stallet på morgonen och rida en lektion och sen ska jag göra en annan sak men det får ni veta imon... ;)

 

Kram

       Cassandra :)

Av perfecthorses - 15 januari 2012 11:30

Jag tycker detta pannbandet är jätte fint. Jag skulle själv vilja ha det så det är nog bara att börja spara pengar :)

 Va tycker ni om det? Om ni skulle vilja ha ett så finns det att köpa på Hööks för 649 kr.

            

    

Av perfecthorses - 14 januari 2012 18:37

Nu sitter jag äntligen här :)

Igår när jag och mamma kom ner till hagen va Littlamin på väg ut genom ena grinden i hagen så jag gick snabbt och hämtade en grimma och gick och tog in henne igen. Sen borstade vi Frida och gosade lite med henne.

Busiga Littlamin

  

Först imorse va jag i stallet och hade lektion. Jag red Revvan. Hon hade tydligen varit busig i veckan och bockat av några stycken men idag va hon snäll :) När jag kom hem åt jag lite och sen gick vi ner till Frida. Borstade bara och tog hovarna idag för e inte riktigt frisk. Sen stog jag även och gosade en stund med Gin.

Gin

     

Kram

 

Av perfecthorses - 7 januari 2012 20:41

Idag följde jag med Lovisa till Emil. Först mockade vi och bytte vatten. Sedan tog vi in honom och började borsta. Efter det hämtade vi hans saker och gick ner till ridbanan. Det var lite halt på vissa fläckar på väg ner till banan men på banan va det ingen fara. Efter att Lovisa hade ridit en stund så tog vi av sadeln och tyglarna och hade honom i tränset och grimskaft och gjorde lite frihetsdressyr :) Det gick faktiskt väldigt bra. Vi lät han tillexempel gå upp på en "pall" Först tvekade han men sen gick han upp och då fick han en godisbit. Vi ska tillbaka imon igen och då ska jag också rida lite:) Sen åker vi dit på Måndag också.

Kram Cassandra:)

Presentation


Hej,va roligt att du har hittat min blogg.Min blogg kommer först och främst handla om hästarna Emil och Frida men också om annat.Lämna gärna en kommentar innan du går ut från min blogg:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards