perfecthorses

Alla inlägg under februari 2012

Av perfecthorses - 24 februari 2012 22:09

Hej,igår va jag ju på Göteborgs horse show så därför uppdaterade jag inte.

Idag har jag varit hemma från skolan för mådde inte så bra imorse. Så har varit tvungen att plugga lite engelska också.

Imon ska jag till stallet och sen på kalas. Så blir nog rätt kass uppdatering imon.

 

Kram Cassandra :)

Av perfecthorses - 19 februari 2012 21:08

Hej, i onsdags sov ju Lovisa över hos mig. Hon kom hit vid tre och då åt vi lite och sen gick vi och hämtade Fridas sadel och gick ner till henne. När vi kom ner till henne så tog vi ut henne. Jag började med att ta bort smuts ur Fridas vänstra öga och då blev hon jätte sur och vek öronen bakåt och försökte bita mig,något som hon ALDRIG har gjort innan,så jag tog henne över andra ögat men då gjorde hon inget. Jag fortsatte känna på vänster ögat och hon fortsatte vara sur och av en ren slump lyfter jag på pannluggen och hittar ett blodigt sår. Då förstod jag varför hon va sur. Jag ringde mamma och bad henne komma med lite vatten och lite trasor så att vi skulle kunna tvätta rent såret. Mamma kom och tvättade såret lite men sen bestämde vi oss för att gå hem med Frida till hennes ägare så att dom fick kolla på såret. När dom hade kollat lite på såret så sa dom att dom trodde att det va en pinne som hon hade fått i huvudet men att det troligtvis inte va nån fara så vi gick tillbaka med Frida till hagen och ställde in henne,så det blev tyvärr ingen ridning.

Här under får ni några bilder på såret(Kolla INTE om ni e väldigt känsliga mot sår och blod)

Syns inte så jätte bra på bilderna men det va ett hål rätt in i huvudet på henne:/


     

Så här ser såret ut nu

   

Kram Cassandra :)

Av perfecthorses - 15 februari 2012 18:15

Kunde tyvärr inte få in videoklippet i inlägget så här får ni länken istället:

http://www.youtube.com/watch?v=r_d3otY5AKY&feature=g-upl&context=G2fd1b8aAUAAAAAAAAAA

 

Kram :)

Av perfecthorses - 15 februari 2012 13:21

Hej,idag ska Lovisa komma hit :D Hon ska sova över och imon ska hon och jag till stallet för jag ska ha dressyrträning. Vi kommer ta ut Frida vid fyra tiden och då ska jag rida ut e sväng med henne. Får se om ho e pigg idag eller inte. Om Frida e lugn kaske Lovisa också kan rida henne e bit.

Kram <3

 


Av perfecthorses - 14 februari 2012 22:42

13 Februari:

Skrittade en bit på vägen. På vägen bort från hagen va hon lite små jobbig och ville inte riktigt gå. Men på vägen tillbaka gick hon helt perfekt :D När jag kom tillbaka till hagen borstade jag henne och sen släppte jag in henne i hagen igen.

14 Februari:

Åkte ner till hagen vid fyra och då hämtade jag henne och började borsta. Sen åkte sadeln och tränset på och jag hoppade upp. Hon va jätte duktig på vägen bort från hagen men på vägen hem va hon as pigg. När jag kom tillbaka tog jag av henne allt och släppte in henne igen :)

Bild från den 13:e

 

Jag har även en liten film från när jag red den 13:e om ni vill se :)

Om ni vill att jag lägger upp den är det bara att kommentera och säga det :)

Kram :)

Av perfecthorses - 12 februari 2012 18:03

Först hämtade jag henne i hagen och ställde mig och borstade. Sen satte jag på sadeln och tränset och sen hoppade jag upp. Först va hon helt normal men när vi hade kommit en bit så blev hon as pigg. Började halv springa och höll på. När vi vände och skulle gå hemmåt så blev hon ännu piggare. Hon försökte springa men då höll jag in henne och då började hon gå på sidan och halv sprang. Min lilla tok fia <3 Sen när vi kom tillbaka till hagen tog jag av henne allt och borstade av henne lite och sen släppte jag in henne i hagen igen och gav henne lite hö.

 

Kram Cassandra :)

Av perfecthorses - 12 februari 2012 11:50

Hej hej,bion va jätte bra och vi hade as kul. Jag och emelie skrattade så vi fick ont i magen på vägen hem(åt vad vet vi inte riktigt) Igår va jag ju på ridningen och det gick jätte bra. Jag anmälde mig även till en dressyr tävling när jag va där, så den 4 Mars ska jag tävla :). Idag ska jag ta en liten sväng med Frida och sen ska jag och mamma åka till mormor och morfar.

Bloggar mer senare,kram :)

Av perfecthorses - 9 februari 2012 20:22

Halloj,Imon ska jag.emelie och hennes kille Marcus på bio. Vi ska se "Hamilton-I nationens intresse". Ska bli jätte roligt :) Så jag ska försöka blogga lite när jag kommer hem om det inte blir försent annars bloggar jag på lördag efter ridningen;)

 

Kram så länge :)

Presentation


Hej,va roligt att du har hittat min blogg.Min blogg kommer först och främst handla om hästarna Emil och Frida men också om annat.Lämna gärna en kommentar innan du går ut från min blogg:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards