perfecthorses

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Ridning + gårdagens skitväder = busig häst

Av perfecthorses - 30 december 2011 18:18

Igår va jag i stallet hela dagen. Jag och tre andra tjejer fick en ridlektion för att vi har varit så snälla och hjälpt till i stallet utan att ha varit stallvärdinnor. Jag red på Revvan och när vi gick upp till ridhuset så blåste det så mycket så hon började dansa runt och hålla på så jag bad Kerstin leda henne till ridhuset. Sen när vi kom in i ridhuset så ledde vi runt hästarna lite så att vi skulle se hur dom reagerade i ridhuset när det blåste så. Efter ett varv gick Kerstin och ställde sig och började prata med K och lyckades tappa Revvan så hon börjar springa runt i ridhuset och bocka och studsa runt. Så Kerstin gick och hämtade henne och fortsatte leda runt henne, sen ställde vi upp och hoppade upp på hästarna.   

Jag var tvungen att hålla Revvan i arbete hela tiden för att hon inte skulle börja bocka med mig. Hon gjorde ett bus kast med huvudet men sen gjorde hon inget mer och det var skönt :) Vi red i en timme ungefär och sen gick vi tillbaka till stallet och tog hand om hästarna :)

 

 

 
 
Ingen bild

Lovisa

30 december 2011 20:26

Hur se hästen ut?(kan inte du lägga upp en bild på han?) :) Vad roligt :) Fick ni göra vad ni ville eller red ni dressyr? :)

perfecthorses

30 december 2011 20:35

Kan se om jag hittar nån bra bild på henne :) Vi red dressyr :)

 
Ingen bild

Lovisa

30 december 2011 22:30

Roligt roligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av perfecthorses - 15 augusti 2012 16:47

Hej på er! Jag tar en liten paus från den här bloggen ett tag. Kommer tillbaka när jag känner för det men för er som vill fortsätta att följa mig och Frida så kan ni hitta oss HÄÄR :) Kram Cassandra ...

Av perfecthorses - 5 augusti 2012 21:33

http://tvistirni.webblogg.se/2012/august/vinn-ett-tagelarmband.html#comment ...

Av perfecthorses - 13 juli 2012 21:32


  http://wilmafur.blogg.se/2012/july/tavling-vinn-valfri-vara-hos-hooks-upp-till-300kr.html#comment ...

Av perfecthorses - 29 juni 2012 23:31

Hej,igår va jag och provred en häst. En liten nordis som va jätte mysig. Tindra hette hon. Först när jag kom dit så pratade jag med hennes ägare och hon visade mig Tindra. Sen började vi borsta och sen på med sadel och träns. Efter det gick vi bort t...

Av perfecthorses - 26 juni 2012 11:53


Hej,från och med idag och till på söndag är jag hästvakt åt dom sju hästarna som går tillsammans med Frida :) Ska bli jättekul.      Idag ska jag och mamma på kalas till min faster för hon fyller år,så det blir nog ingen mer bloggning idag tror ...

Presentation


Hej,va roligt att du har hittat min blogg.Min blogg kommer först och främst handla om hästarna Emil och Frida men också om annat.Lämna gärna en kommentar innan du går ut från min blogg:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards