perfecthorses

Alla inlägg under juli 2011

Av perfecthorses - 23 juli 2011 23:52

Igår va jag hos Emil en liten stund.   Så skönt att se honom igen. Jag bara gosade och pratade lite med honom men snart måste jag rida honom igen. Emelie ska förresten rida honom nån dag också. Men iallafall så när vi va där så kom några som har 2 mini shettisar och de hade köpt en kör sele till dem så då hjälpte jag de att prova på ponnisarna och det gick bra för att vara första gången de hade på sig en sele. Visst det gick lite trögt i början men efter en stund gick det bättre och de fattade va de skulle göra. Och typ nästa gång jag e hos Emil så ska jag prova att tömköra honom också  

Jag ska lägga upp bilder från igår nån dag också men inte just nu.

Kram så länge <3

P.s glöm inte fråge stunden. Inlägget hittar ni här: http://perfecthorses.bloggplatsen.se/2011/07/10/5786160-fragestund/#kommentarer


Av perfecthorses - 19 juli 2011 22:41

Hallu alla.Igår hjälpte J mig med Frosti.   Hon hjälpte mig med honom för att jag har blivit lite osäker på honom eftersom ett tu tre kan han bara vända eller dra ner huvudet för att äta.Han e liten men j*vligt stark.Så jag ville ha hjälp innan jag blev för rädd för att rida honom. Och vi kom på va problemen va.

1: Eftersom jag inte ridit han så mycket så testar han mig

2: Han gör bara så när han e ensam ute

Men igår tog vi med oss Frida också och det gick jätte bra. Red ca1 timma eller nåt,och han va jätte snäll. Vi tränade på att göra halt emellan åt och att jag skulle flytta han från sida till sida med bara skänklarna.Så hem på kvällen kom en riktigt glad tjej  

Kram så länge<3

Av perfecthorses - 19 juli 2011 22:23

Idag har jag,emelie,daniel och wilma varit och sett på harry potter 7 part 2. Den va as bra!  Verkligen värd pengarna. Vill inte säga nåt om den för jag vet att en kompis som läser min blogg inte har sett den än och jag vill inte förstöra nöjet för henne.

Efter bion gick vi upp till nån skate park och sa hej till emelies pojkvän och sen gick vi och åt. Sen åkte wilma och daniel hem till sig och emelie följde med mig hem.

Efter att vi hade varit hemma en stund så stack vi ner till frida och pysslade om henne,och det var rätt kul för emelie e lite rädd för hästar men hon stog och kelade jätte mycket med henne. Jag e stolt över dig!  

Här e en bild på de från i julas

  Kramisar<3

Av perfecthorses - 19 juli 2011 21:48

Var i hela världen kan man finna

förnämhet utan högfärd,

vänskap utan avund

eller skönhet utan fåfänga?

Här,där elegans inramas av muskler

och mildhet tyglar styrka.

Han tjänar med värdighet,

han har kämpat utan fiendskap.

Det finns ingen så kraftfull,

ingen mindre våldsam,ingen

så snabb eller mer tålmodig.

Englands förflutna har burits på hans rygg.

Hela vår historia är hans strävsamhet,

vi är hans arvingar,han är vårt arv.

Mina damer och herrar-

      HÄSTEN.


Av: Ronald Duncan


Av perfecthorses - 17 juli 2011 11:05

Jag va ju med i foto tävling på en blogg och jag hamnade på tredje platsen. Jag e jätte glad. Här e bilden jag skickade in:

Hennes motivering:Jag smälte igen när jag såg bilden.Hur nånting så litet kan vara så sött?! Det är nånting nytt som kommit till världen,hur urgulligt som helst.Värd en tredje plats!

 

Av perfecthorses - 13 juli 2011 19:35

För 3 månader sen så avlivade vi min kanin för att han blev sjuk. Jag saknar honom super mycket. Här har ni några bilder på honom:

            


Av perfecthorses - 13 juli 2011 19:07

          Kramisar från mee  

Av perfecthorses - 10 juli 2011 17:59

Nu har jag varit nere hos hästarna och borstat Frida.Som många vet så har ju Frida varit halt rätt länge nu men idag kunde jag faktiskt gå en liten promenad med henne så jag hoppas att hon e på bättringsvägen nu men hennes helta går ju upp och ner så vi får se...Jag har inte varit hos Emil på några dagar nu(en annan tjej har tagit hand om honom)så jag saknar honom sjukt mycket nu.

  

Sötis jag saknar dig  

  Sötnöt bli frisk  

Kramisar från mee<3  

Presentation


Hej,va roligt att du har hittat min blogg.Min blogg kommer först och främst handla om hästarna Emil och Frida men också om annat.Lämna gärna en kommentar innan du går ut från min blogg:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards